Cestni ali mtb, Epic HT je najlažji Specialized okvir in pika.

S Petrom Denkom, konstruktorjem okvirjev pri tovarni Specialized, sva vsak večer razpravljala o kolesu Epic HT. Jaz sem težko skrival navdušenje, on pa je bil vesel, da je dobil informacije iz prve roke, od povprečnega rekreativca. Povedat je, da so imeli tudi tovarniški vozniki podoben občutek a seveda pri njih spremembe in dobički niso tako očitni. Njegova želja je bila, da bi prav običajni rekreativci dobili moderno orodje za tekmovanja. In lahko povem, da mu je to tudi uspelo.

Imel sem veliko srečo, da sem kot prvi v Evropi, lahko vozil Epic HT na uradni dirki. Kak mladinec na testu in tovarniška voznika na Olimpijskih igrah v Riu, ter jaz na Roc d’Azur.

Štiri dni dirkanja na neizprosnih stezah in kamenju zaledja Frejusa in St. Aygulfa, ter dolgi ravnini v cilj.

Počutil sem se kot tovarniški voznik. Thomas, je mere mojega Stumpjumperja skopiral na Epic HT, model Pro, velikost M. Nanj je namestil mojo S-Works gonilko z absoluteBlack ovalnim zobnikom 32. Namestil je tudi ravno sedežno oporo iz karbona in odstranil distančnike pod krmilno oporo. Z dolžino 60 mm je opora postavila moj položaj na kolesu točno tja, kjer ga imam na Stumpjumperju, ki je velikost S. Tako je bila razlika med njima samo v stojni višini, ki pa je nisem nameraval testirati. Seveda ni manjkal SRAM Eagle in Roval Control obroči za boost okvir in vilico. Gume Fast Track, kot na SJ le malo bolj trpežne. Teža cca. 9 Kg.

Prvo dirko sem opravil na mojem Stumpjumperju. Letelo je kot za stavo saj je bila dolga le 24 km. A vsi pomembni segmenti so bili v njej. Kaki dve uri po dirki sem opravil še vožnjo z ostalimi testerji, ki pa se je malo vlekla zaradi velike množice na vožnji. Vseeno sem se lepo privadil na Epica HT in občutek je veliko obetal.

Naslednji dan že maraton. Že na startu in po ravnini sem čutil, kako se zadnje kolo prilega in vso mojo moč prenaša na podlago. Ker je bil to travnik, ki je poln nevidnih lukenj in grbin je bilo to zelo pomembno. Na vzpon sem prišel z rezervo, podobno kot dan prej, a je Epic HT kar lezel v hrib, brez povečanega napora z moje strani. Tudi na tehničnih delih vzpona je bil bolj suveren, kakor SJ dan prej. Preko ovir ni zahteval posebne natančnosti in navigacije in je našel svojo pot, po možnosti kar naravnost. Presenetilo me je, saj nisem pričakoval, da bo tako okreten. Po tem je bil moj apetit samo še večji.

In apetit je bil potešen na prvem daljšem spustu. Že krajši so nakazali, da je kolo premišljeno narejeno za kros spuste. A če sem na krajših to še nekako pripisal boostu in 22 mm širokim Roval Control karbon obročem in gumam Fast Track 2.3, potem je na daljšem spustu postalo očitno, da je glavni vzrok za natančno vodljivost okvir. Njegova geometrija in togost sta mi dali precej več zaupanja v moje spustaške sposobnosti. Počutil sem se zanesljivo in suvereno. Epic HT je, brez posebnega iskanja linije, našel pot preko skal, pragov, spranih kanalov, polnih sipkega prahu, in korenin. Vožnjo je dobesedno naredil lažjo. Ne razumite narobe, to ni enduro kolo niti temu ni namenjeno, a ko potrebuješ lastnosti enduro kolesa, ti jih enostavno da na razpolago. Če moram z SJ-em popravljati linijo v zaporednih bandah in serpentinah, le to z Epic HT-jem ni potrebno. Enostavno ga nastaviš in gre kot po tirnicah. Njegova medosna razdalja pa mu daje tudi veliko stabilnost pri hitrih ravnih spustih in zaviranju pred zavoji. Zaviraš lahko pozneje in ne odzove se s poskakovanjem zadnjega kolesa ampak ostane miren in v liniji. Zaradi tega sem bil hitrejši tudi na makadamskih spustih, ki so sicer moja velika slabost.
In po ravnini; leti! Z verigo skoraj na zadnji osi in 32 zobnikom je največja hitrost skoraj 40 km/h. Tdi ko stoje pedaliram ne čutim nikakršnega podajanja okvirja. Prav vsak obrat pedala gre preko obročnika v podlago. Nikakršne izgube moči ni in to te seveda še bolj podžiga. Hočem reči, da ti Epic HT mejo utrujenosti prestavi precej naprej in imaš proti koncu več moči kot ponavadi.
Vse to potrjujejo tudi podatki na Strava segmentih. 6. oktober na Stumpjumper HT in vse ostale dni Epic HT. Številke govorijo zase in glede na vsak dan večjo utrujenost, mojo namreč, so še toliko bolj zanimive. Na najdaljšem spustu sem svoj čas izboljšal kar za 50 sekund v cca. 5-ih minutah in pogoji so bili vsak dan isti. Zadnji dan sem na spustih celo prehiteval, kar je zame izredna redkost.

Tovarna koles Specialized je Roc d’Azur festival izkoristila za podrobno predstavitev njihovega novega kolesa Epic HT. To je kolo s prednjim vzmetenjem, ki je nadomestilo Stumpjumper HT, ki odhaja v zasluženi pokoj. Začeli so povsem na novo, saj so novi materiali, ki so prišli na trg v zadnjih letih, ponudili izredne možnosti pri konstrukciji karbonskih okvirjev. Njihova povezava z McLarnom jim je ponudila testne pogoje, ki so v velikem prispevali k rojstvu Epic HT.

Tako se je okvir spet približal časom pred karbonom in izgubil velike preseke pri gonilnem in krmilnem ležaju, pa tudi cevi same so spet bolj okrogle in ne več toliko ploščate, kot je bila do sedaj navada pri večini proizvajalcev.

Peter Denk, ki je glavni konstruktor okvirjev, je poudaril, da so bile zahteve, ki so si jih postavili, sprva videti nezdružljive. Prva je bila; odlične vozne lastnosti in trdnost in pri tem tudi določeno udobje in druga; optična skladnost okvirja, po domače rečeno, všečen ter prepoznavno oblikovan izdelek. To po navadi ne gre skupaj a Denk in Brian Gordon, ki je imel na skrbi kineziologíjo okvirja, sta premostila tudi to oviro. Z različnimi načini prepletanja karbonske tkanine so dosegli trdnost, skladnost in udobje.

Zaradi tega so bili kar malo presenečeni kako lahek okvir so naredili. Lahkost okvirja sicer ni bila prioriteta a po pravilu, da najboljše stvari nastanejo poleg glavnega razvoja, se je zgodilo prav to. Okvir, velikost M, ima 875 gramov! Z barvo, grafiko, napeljavo za kable in ostalimi deli, ki so potrebni, da sploh lahko začneš sestavljati kolo. To je potrdil tudi nemški neodvisni laboratorij. Pomembno pri tem je, da je to teža produkcijskega in ne laboratorijskega okvirja.

Geometrija okvirja je moderna in premišljena. Brez ekstremov in namenjena novim kros progam in maratonom. Kot krmilnega ležaja 69.8 stopinje in odmik vilice 51 mm, ter dolžina verižne cevi 430 mm. Vse ostalo je seveda “Rider-First Engineered”, prilagojeno glede na velikost okvirja in povprečno težo kolesarja za to velikost. Okvir je boost standard, kar pomeni 148 mm os zadaj in os vilice 110 mm.
Trdnost glede na težo pa je izredna. Poglejte priloženo tabelo!

Epic HT model Pro je prvi model pod izpeljanko S-Works. Le ta še ni na voljo saj sta razvoj in podrobno testiranje dobavo le tega prmaknila na začetek leta 2017.
Model Pro pa pomeni karbon Fact 10, RockShox Sid vilica s karbonsko krono in Brain sistemom, Roval Control karbonski obroči, SRAM Eagle X01 skupina in Shimano XT zavorni sistem s skupno težo dobrih 9 kg.

Že iz škatle je to ultimativno orodje za kros in maraton. Namenjen tekmovalcem in rekreativcem, ki potrebujejo orodje za maratone in krose za pristopno ceno. In če povem, da je gumijasti ščitnik okvirja tam prav z namenom, da bi lahko svojo investicijo čim dlje uporabljali, potem je jasno, da je Specialized imel v mislih prav vas, ko je opremljal kolo za končnega uporabnika. Po izjavi njihovega marketing oddelka, računajo, da ga boste uporabljali najmanj štiri leta, njegova življenjska doba pa je še precej daljša. Ob menjavi potrošnih delov seveda.

Celotna paleta na povezavi https://www.specialized.com/si/sl/bikes/mountain/epic-hardtail